Ultimul proiect de lege înregistrat în Senat în data de 20 aprilie prevede faptul că firmele ar putea fi condiționate de obținerea unui certificat de competență pentru reprezentantul legal al firmei, în vederea depunerii bilanțului anual.
„Certificarea de către camerele de comerț a competențelor administratorilor va consolida circuitul unor afaceri oneste și predictibile și va aduce valoare adăugată atât pentru Stat, cât și pentru antreprenori, în relațiile de afaceri pe care aceștia le dezvoltă. Concret, emiterea unui certificat de competență va echivala cu deținerea unui pașaport de încredere, cu valabilitate pe plan global, în mediul fizic și în cel online.”, conform inițiatorilor proiectului.
Condițiile obținerii certificatului de competență pentru reprezentantul legal al firmei
a) să fie declarat apt din punct de vedere psihologic, atestat prin certificat medical de specialitate;
b) să fie absolvent al învățământului obligatoriu;
c) să nu fi fost condamnat pentru infracțiunile de gestiune frauduloasă, abuz de încredere, abuz de încredere prin fraudarea creditorilor, bancrută simplă, bancrută frauduloasă, deturnarea licitațiilor publice, fals, uz de fals, înșelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, pentru infracțiunile prevăzute de Titlul VIII – Contravenții și infracțiuni din Legea nr. 31/1990 a societăților.
Mai multe detalii despre ce înseamnă acest certificat și cum poate fi obținut, află AICI.
Sursă: www.contabilul.manager.ro