4 atuuri prin care companiile viitorului pot atrage angajați valoroși

Succesul unei companii este definit și prin valoarea angajaților săi, atât din punct de vedere profesional, cât și din punct de vedere uman. Pentru construirea unei echipe solide care să asigure performanța pe termen lung, este nevoie de timp și răbdare. În contextul unei piețe a muncii mai dinamice ca oricând, atragerea și loializarea angajaților reprezintă adevărate provocări. Mai jos sunt prezentate patru dintre atuurile de care vor dispune companiile viitorului pentru a-și forma echipe sustenabile.

Construirea unui spațiu de lucru care să ofere protecție sanitară

În noua normalitate, sistemul de lucru remote a crescut în popularitate. Cu toate acestea, birourile nu vor dispărea. Mulți dintre angajați recunosc faptul că telemunca aduce dezavantaje, din cauza elementelor perturbatoare de acasă. De asemenea, nivelul de anxietate este mai mare, deoarece ajung să amestece spațiul personal cu cel profesional.

Tot mai multe spații de lucru sunt regândite pentru a combate temerile legate de riscurile sanitare. Aceast lucru propune o rețea extinsă de tehnologii și dispozitive, echipamente specializate, personal dedicat și facilități noi, care oferă instrumentele necesare pentru a monitoriza și ajusta starea de sănătate a spațiilor de lucru. Misiunea este aceea de a asigura revenirea angajaților la birouri într-un mediu în care sănătatea le este protejată atât în prezent, cât și în perioada post-pandemică. Este doar una dintre strategiile pentru motivarea angajaților cu beneficii non-financiare.

Asigurarea flexibilității muncii

Succesul unei echipe va fi asigurat în viitorul apropiat și de flexibilitatea muncii și de opțiunile multiple de lucru. Sistemul hibrid – parțial de acasă, parțial de la birou – este preferat de tot mai mulți dintre angajați și angajatori. Acesta combină foarte bine libertatea mai mare oferită de munca remote cu productivitatea sporită din zilele în care oamenii interacționează direct. Tot mai multe companii sunt preocupate și de alte soluții, precum închirierea unor birouri-satelit care să le asigure angajaților distanțe mai scurte între serviciu și casă.

Crearea unor spații de lucru care să încurajeze colaborarea fizică și directă

Relaționarea directă dintre oameni nu va putea fi înlocuită niciodată complet de comunicarea online. Prin urmare, marea provocare a companiilor va fi să le asigure angajaților spații de lucru nu doar mai sănătoase, dar și cât mai prietenoase. Biroul viitorului va avea spații de lucru, dar și de coworking mai aerisite, mobilate cu scaune și fotolii confortabile, mai multe zone de relaxare, dar și cabine telefonice sau săli de ședințe de dimensiuni reduse. Toate aceste elemente vor contribui la starea de bine a angajaților, care se vor putea dezvolta mai repede într-un mediu sigur și, în același timp, plăcut.

Aplicarea conceptului de „people centricity”

Conceptul de „people centricity”, în care nevoile fizice și emoționale ale angajaților sunt puse pe primul loc, va fi aplicat tot mai des în companiile viitorului. Angajatorii vor deveni mai preocupați de dorințele angajaților și de ceea ce îi inspiră și motivează să își facă treaba cât mai bine. Această abordare presupune o schimbare de mentalitate – și chiar de proceduri – atunci când vine vorba de luarea deciziilor. Pentru ca o companie să fie centrată pe oameni este nevoie de o preocupare permanentă a modului în care se simt aceștia în fiecare punct al călătoriei lor, încă de la intrarea în echipă.

Sursa: Fiscalitatea.ro

Cum arată piața imobiliară la ora actuală

Cum arată piața imobiliară la ora actuală

În ultimii ani am fost martorii creșterii atât a interesului pentru proprietăți, cât și a prețurilor acestora. Din acest punct de vedere, anul 2022 menține același trend, însă cu o viteză de creștere puțin mai lentă, iar interesul pare să fie declarat pentru zonele de...

citește mai mult